Houd meer onderwijstijd over

Hoe kan je meer (onderwijs)tijd overhouden om te werken aan vaardigheden en attitudes? Hier kan het flipped classroom model een antwoord op bieden. 

Flipped classroom is een vorm van blendend learning (gecombineerd lesgeven) waarbij je het klassieke lesgeven omdraait, zodat er meer tijd vrijkomt om live te werken aan verdieping van je inhouden en aan het aanleren van softskills (vaardigheden en attitudes).

  • 2 sessies van 3 uur

  • Maximum aantal deelnemers per workshop: 15

  • Prijs op aanvraag

  • Online en op locatie

2 sessies

Inspiratiesessie

  • Je maakt kennis met het flipped classroom model en blended learning.
  • We staan stil bij wat de succesfactoren zijn van het flipped classroom model en wat je beter niet kan doen.
  • Je krijgt heel wat praktische tips aangereikt die je kan inzetten in je eigen les/opleiding.

Werksessie

In sessie 2 vertrekken we vanuit een eigen lesontwerp of blauwdruk van een (online) les, workshop of opleiding. Je leert van anderen en vertaalt het naar je eigen werkcontext.

Je doet beroep op mijn ruime ervaring met het geven van flipped classroom opleidingen. Ik geef heel wat praktische tips en voorbeelden mee, zodat je voldoende inspiratie hebt om zelf in de praktijk aan de slag te gaan.

Na deze sessies …

  • heb je inzicht in wat flipped classroom model en blended learning betekenen
  • heb je zicht op toepassingsmogelijkheden van het flipped classroom model
  • ben je geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan met het flipped classroom model
  • ga je naar huis met een volledig kant-en-klare les volgens het flipped classroomprincipe

Over mij

In 2010 startte ik mijn loopbaan in het onderwijs. De laatste 3,5 jaar werkte ik bij de Pedagogische begeleidingsdienst van het GO! als pedagogisch begeleider/competentiebegeleider. Tijdens deze periode zette ik mijn technische en didactische know-how in om collega’s te versterken in online en hybride leren. Ik was een pionier in het ontwikkelen en geven van online/blended professionliseringsinitatieven op maat.  In deze opleidingstrajecten werkte ik volgens het ‘flipped classroom’ model en integreerde ik steevast de principes van UDL (Universal Design for Learning) om diversiteit te waarderen en benutten. Ik ondersteunde ook het thema leerlingenbegeleiding door het maken van de online cursussen e-LLB en e-SOB. Daarnaast gaf ik interne opleidingen en coaching rond digitale didactiek

Sinds september 2021 ga ik volledig voor mijn eigen bedrijf en bied ik workshops op maat aan.